ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kirchner  (läst 449 gånger)

2000-02-11, 11:03
läst 449 gånger

Barbro Cavalieratou

Jag släktforskar och har kommit på flera anor från Tyskland.I första hand undrar jag om det är någon som känner till en Hans Kirchner som kom till Sverige och bosatte sig i Medelpad vid Indalsälven i slutet på 1700-talet.Denne man kom ifrån Erfurt, Thuringen ca.10 mil sydväst om Leipzig.
Jag har i min släktforskning även stött på andra anor med tyska namn, även dessa personer har varit bosatta i Medelpad på 1600-1800 -talet.Namn som Blank,Arenberg,Kessler,Mürich,Huss,Bröms och von Horn.Är det någon som känner till dessa släkter i Medelpad/Tyskland?
 
Mvh
Barbro

2000-02-11, 11:12
Svar #1

Barbro Cavalieratou

Jag glömde ett namn, nämligen Klarman, som jag också tror är tyskt.
 
 
Mvh
Barbro

2001-03-13, 23:01
Svar #2

Utloggad Siv Lundmark

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Barbro!
 
Ett tips till Dig är att läsa om Hans Michael Kirchner och hans ättlingar på Anbytarforum - Landskap Medelpad - Smeder vid bruk i norrland.
 
Hälsningar
Siv Lundmark

2005-05-25, 13:51
Svar #3

Christian Kirchner

Hej Barbro,
 
söker du alltid ännu för Kirchner i Th?ringen. Jag kan tala dig att du finns i Th?ringen många Kirchner som mig. Kanske jag kan hjälpa dig.
 
Hälsningar
Christian Kirchner

2005-05-25, 22:28
Svar #4

Camilla Holm

Hej Christian,
även jag söker info om Kirchner från Erfurt,Thueringen.
 
Mvh.Camilla

2005-06-02, 11:30
Svar #5

Christian Kirchner

Hej Camilla,
 
vad för Kirchner-informationer söker du i Erfurt?  
 
Skriva mig till min adress: chrki_z-m@web.de
 
Jag vill se hur jag kan hjälpa dig.
 
Mvg Christian

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna