ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Publicering på internet  (läst 684 gånger)

2008-07-11, 16:55
läst 684 gånger

Utloggad Björn Järhult

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2024-03-30, 22:45
    • Visa profil
    • www.vestigium.eu
Hej,
 
Jag har under rubriken länktips tipsat om min egen hemsida där jag med hjälp av databaser och programmeringsspråket PHP byggt en funktion som gör det möjligt för besökarna att kommentera mina antavlor.
 
Under länktips är det väl inte tanken att man ska kommentera inläggen i någon större utsträckning. Därför startar jag en ny tråd här. Har någon synpunkter på funktionen så är jag tacksam, både för negativ och positiv kritik.
 
Adressen är  www.vestigium.eu
 
Mvh
Björn Bertilsson

2008-10-28, 18:32
Svar #1

Utloggad Björn Järhult

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 198
  • Senast inloggad: 2024-03-30, 22:45
    • Visa profil
    • www.vestigium.eu
Ytterligare några nya funktioner på min hemsnickrade hemsidepubliceringslösning. Det är nu möjligt att lista ansedlar, sorterade på födelsort respektive yrke. Dessutom en funktion som gör det möjligt att lista senast ändrade ansedlar.  
 
Detta har tidigare varit en stor brist och besökare har haft svårt att orientera sig på sidan. Med denna nyhet hoppas jag att sidan blir mer tillgänglig.
 
De nya funktionerna finns under kategorin Genealogi. Även om förra inlägget inte gav något gensvar, så är kritik välkommen för att veta hur sidan ska kunna utvecklas ytterligare i framtiden.
 
Mvh
Björn

2010-11-27, 09:27
Svar #2

Sten Magnusson

Jag tog en titt på hemsidan och jag tycker det verkar bra upplagt, med källhänvisningar (något som inte förekommer alltför ofta vid webbpubliceringar). Möjligheten till kommentarer och rättelser på en ansedel tycker jag är bra.
 
(Att du dessutom bl.a. har med en yngre syster Ellika Persdotter till en av mina anor Bengt Persson f. 1720 i Norra Berget, Torsby, Sunne gör inte saken sämre).
 
 
 
Mvh/Sten Magnusson

2010-11-30, 18:56
Svar #3

Utloggad Gunilla Brolund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-04-04, 12:02
    • Visa profil
Hej Björn!
 
En trevlig hemsida! Ett tips skulle vara att du redan på första sidan talar om vilka län/landskap din forskning gäller. Själv kommer mina anor från Skåne, Värmland och Hälsingland, och det vore praktiskt för mig att direkt på förstasidan kunna se om det lönar sig för mig att gräva vidare, sett ur min släkts synvinkel.
 
Sedan kanske man ändå vill titta runt, av rent intresse, men då vet man vad man har att vänta (och inte vänta).
 
Hälsningar,
Gunilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna