ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Magnus prins av sverige  (läst 542 gånger)

2009-08-08, 14:46
läst 542 gånger

Åsa Alderlöf

magnus prins av sverige, son till gustav vasa, har jag hört ska haft en oäkta son, vid namn Sven månsson eketrä, enligt flera källor, svenskt biografiskt lexikon från år 1906 och det stod också att han var okänd son till hertig magnus och så här står det i ett mail jag fick utav sven herman:Var det en Eketrä som Du förmodade vara adlig så kan jag meddela att det bl ridders och adelsmän en gång i tiden fanns en Sven Eketrä som förmenas hafva varit naturlig son af Hertig Magnus av Östergöthland. Adlad 1 april 1607 Introduc.1627. N:o 137.
men som sagt , jag tror att ev att måns uppfostrade hnm, men att hans riktiga far var en annan, men att det var allmänt känsligt att nämna kanske. synd att det ej går att ta reda på. det är ju så länge sedan. jag vet att detta är nåt många har diskuterat länge, hur det var. åsa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna