ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Austli  (läst 595 gånger)

2005-01-03, 12:28
läst 595 gånger

Linn Åhslund

Hej!
Jag undrar över namnet Anstly. Jag har i mina anor
en kvinna vid namn Gunilla Anstly, från Norge, och gift med Ole Paulsen (Paulsson). Mycket mer än så vet jag inte om henne.  
 
Hon var mor en Hans Olsson ( i Norge med namnet Olsen) som döptes 1833 i Sjaak, Oppland, Norge (det är den enda platsbundna info om honom som jag har)  
 
Men där står hon som Gunild Christensdotter. Varifrån kommer då Anstly (eller kanske Anstli på Norska?)
 
Jag har försökt hitta namnet både som plats och efternamn men inte lyckas. Är det någon annan som vet något, eller har något förslag?\

2005-01-04, 09:03
Svar #1

Utloggad Jöran Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 620
  • Senast inloggad: 2016-11-08, 16:57
    • Visa profil
    • www.banvakt.se
Har du avfärdat Austli som en tänkbar variant. Det är väl ett vanligt norskt namn.
 
Jöran Johansson

2005-01-04, 11:08
Svar #2

Linn Åhslund

Hej Jöran!
Nej, det har jag verkligen inte gjort, eftersom jag inte riktigt hade varit så påhittig att jag kom på det alternativet. Tack för tipset!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna