ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Backström  (läst 631 gånger)

2002-09-17, 07:01
läst 631 gånger

Utloggad Inger Kölestam

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 226
  • Senast inloggad: 2010-07-04, 11:44
    • Visa profil
Jag söker efter föräldrar till Greta Lisa Backström f 1823-04-18 i Nora (tror jag). Jag har inte funnit henne i fb i Nora stad och bergsförsamling. Hon gifter sig med Erik Andersson f 1816-09-12, 1841-10-31 i Västerfärnebo. I vigselboken står det att hon är 17 år gammal (borde ha varit 18 år 1823)hennes far Jonsson Backström Pershyttan (har jag tytt det till) har lämnat skriftligt bifall.
Jag har hittat paret i Olsbenning, Karbenning och sedermera i Semla, Västanfors och kunnat följa dem fram åt.
Jag har sökt i Perhyttan och i Karbenning men ej hittat något.
Finns det någon forskare som träffat på Backström i trakterna runt Nora, Karbenning som kan leda in mig på rätt spår är jag tacksam för svar.
 
Med vänliga hälsningar
Inger Kölestam

2008-09-04, 16:35
Svar #1

Utloggad Roald Sundberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 132
  • Senast inloggad: 2020-08-15, 11:21
    • Visa profil
Hej alla ´´Backströmare´´ som har anknytning till Värmland. Se mitt upprop under Smedssläkter och Backström.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna