ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Baihofer  (läst 680 gånger)

2006-12-13, 01:15
läst 680 gånger

Per Baihofer

Hej!  
Finns det någon som kan hjälpa mig med information om en Johannes Baihofer som skall ha rest till USA och ankommit som 30-åring, 31 juli 1893 enligt Ellis Islands papper?
Där står han angiven som sjöman med destination Indianapolis men det finns inga spår efter honom sedan...går det möjligen att utreda om han tillhör min lilla släkt genom att gå bakåt i tiden? För övrigt anges att han bordare fartyget Edam vid andra hamn efter dess avfärd från Rotterdam...var det nu kan ha varit.
/ Tacksam för svar.

2006-12-13, 01:35
Svar #1

Per Baihofer

Till Maria Carlström...
 
Hej Maria! Jag vet inte om det är till någon nytta men ändå!
 
Med samma fartyg som en namne till mig reste en Max Adler över till Amerika 1893. Steg på i Rotterdam och skulle till New York.
Adler kanske är ett vanligt namn och då är det kanske fel Adler...men jag snubblade över detta i egen forskning.
 
/ Per

2006-12-13, 21:13
Svar #2

Marianne Solli

Hei Per.
 
Record FamilySearchT U.S. Social Security Death Index  
   
Search Results  
   
Select record to download - Maximum: 50  
 
--------------------------------------------------------------------------------
   John BAIHOFER    
    Birth Date: 13 Apr 1890  
    Death Date: Nov 1964  
    Social Security Number:  261-30-8399  
    State or Territory Where Number Was Issued:  Florida  
   
    Actual Death Residence:  Florida  
   
Jeg vet ikke om denne personen kan ha noen sammenheng med den du leter etter.

2006-12-14, 01:32
Svar #3

Per Baihofer

Hei Marianne!  
 
Jag har sett till denne John Baihofer tidigare och det är också ett mysterium. Han dyker upp ur ingenstans, och sen försvinner han.  
Tyvärr passar det inte riktigt med tiden och jag misstänker att det förekommer någon namnförväxling (åt båda håll) med släkten Bachofer som tyvärr verkar avsevärt mycket större än min.  
Hur gör man för att utröna om denne Johannes hade några syskon, vika förädrarna var och varifrån de kom?

2006-12-14, 11:10
Svar #4

Marianne Solli

Siden dette er mormonernes nettsted foreslår jeg at du går inn på nettet og finner nærmeste sted i Sverige (Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige heter det her), og så skriver du et brev til dem. Jeg gjorde det for noen år siden, og da var nærmeste stedet Kristiansand for meg. Da fikk jeg komme dit og forske gjennom deres kanaler, med god hjelp fra dem. Jeg fant i alle fall det jeg søkte den gangen og fikk kontrollert dette opp mot andre opplysninger jeg selv hadde.
 
Lykke til! 
 
Hilsen Marianne.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna