ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Barnhusbarnet Ebba Sofia Björklund f. 6/3 1912 kom till Gotland  (läst 313 gånger)

2001-10-20, 20:23
läst 313 gånger

B-i Eriksson

Hej! I min mans släkt fanns en moster till honom som kom till Gotland efter att ha vistas en kort tid på Allmänna barnhuset i Stockholm. Hon hette Ebba Sofia och var född 6/3 1912 i Stockholm. Modern hette Björklund och var ogift så jag antar att barnet hette likadant. Hildur Sofia Björklund
som hon hette var född i Älvdalen, Dalarna. Ebba Sofia kom till Fardhem, Hemse 1912,det är allt vi vet.Finns det någon som vet något mer?
Mvh Brittinger Eriksson

2004-08-31, 19:21
Svar #1

Utloggad Maj-Brith Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 960
  • Senast inloggad: 2013-01-06, 19:19
    • Visa profil
Hej mitt namn är Maj-Brith.
Jag har nästan egen erfarenhet men åt motsatta hållet.
I mitt fall var min faders moder från Gotland och hon födde min fader på Allmänna barnhuset i Stockholm.
Min fader blev även han bortlämnad men till Svenska västkusten, Där han fick det bra.
Trots detta var ju vi barn lite undrande om Fars biologiska släkt!
Jag gjorde så att jag efterlyste honom och hans moder i Stockholm och det gick bra.
Fick svar från 2 olika forskare vilket jag är mycket tacksam för !!!
Jag har nu 5 generationer efter min biologiska farmoder.
Gör ett försök !!!
Du har ju ett namn och dato på både modern och barnet, det finns ju även möjlighet att efterlysa i Älvdalen här genom Anbytarforum.
Lycka till Maj-Brith i Leksand

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna