ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kum  (läst 459 gånger)

2006-05-17, 21:16
läst 459 gånger

Jeanette Roos

Hej!
 
Jag gör ett försök att hitta min ff fm ff Olof Kum. Han föddes i Glanshammar den 16 augusti 1793. Han gifte sig med Catrina Persdotter, f 1775.  Det lilla jag vet är att han var soldat och likaså var hans pappa Jonas Kum det. Mamman hette Brita Olsdotter. All information är av stort intresse så jag har en möjlighet att komma vidare.
 
Mvh
Jeanette Roos, f. Ek

2006-05-18, 21:00
Svar #1

Lennart Persson (Lelle)

Hej Janette.
En son Johan föds den 15/12 1816 och familjen bor vid den tiden på Kumla ägor i Glanshammar.
Familjen består år 1816 av Soldaten Olof Kumb f.1785 i Finneröja, Hustru Katrina Persdotter f.1775 i Glanshammar,  
sonen Pär Magnus f.1813 och ovan nämnde sonen Johan. Pär Magnus noteras död 1826.
 
MVH / Lelle

2006-05-18, 21:31
Svar #2

Jeanette Roos

Hej Lelle!
 
Tack för hjälpen! Det är alltså Kumb de heter!!Jag hade så svårt att tyda namnet på Jonas (pappan) att jag fick ta be min bror till hjälp.. Han misstänkte att det var Kum och jag hade inget att sätta emot s.a.s =) Vi kollade på familysearch.org och där dök de upp som Kum. Men då ska jag genast försöka hitta Kumb istället! Tack igen! Och om du ramlar över något mer så får du gärna höra av dig!
 
Mvh
Jeanette

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna