ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mollstedt  (läst 829 gånger)

2004-11-23, 21:59
läst 829 gånger

Eric Fogelström

Tacksam för tips som gör att jag kan komma vidare. Är nybörjare på detta ! Söker ättlingar åt en bekant från USA. Maria Fahlström skall enligt uppgift från min bekant härstamma från fin släkt Mollstedt. Hon gifter sig med en man (Fahlström) från Uppsala och tvingas lämna släkten. Maria får tre barn varav Anna Matilda (född 1877) emigrerar till USA. Vilken Fahlström gifte sig Maria med och vart kan jag finna info om släkten Mollstedt? Maria bor 1890 i Skövde enligt folkräkningen.

2004-11-23, 22:02
Svar #1

Eric Fogelström

Glömde skriva att Anna Matilda (1877) liksom hennes syster Tekla Kristina (1875) är födda i Kumla. Deras bror Claes Rikard är född 1870 i Skövde. Anna Matilda har alltså bott i Kumla men vem var hennes man dvs Fahlström?

2006-07-28, 23:44
Svar #2

Eric Fogelström

Har hört att Harald Bergwik gjort en 30-sidig utredning om släkten Mollstedt. Tyvärr har ju Harald gått bort för några år sedan men min fråga är om någon har tillgång till detta så att jag skulle kunna få ta del av materialet.
 
Eric

2006-10-21, 23:32
Svar #3

Klas Anderson Karlstad

Har samma fråga som ställdes av eric fogelström.
Jag skulle, som en del av den nämnda släkten, gärna vilja se en utredning om Mollstedtarna...
 
Mvh
Klas Anderson

2006-10-31, 22:51
Svar #4

Eric Fogelström

Klas
Har du fått någon respons på detta via direkt mail? Om så är fallet skulle jag gärna vilja ha del av materialet. Om inte så kanske vi kan utbyta information eftersom jag antar att du tillhör Mollstedt-klanen från Karlstad :-)
 
Eric

2007-05-08, 18:47
Svar #5

Eric Fogelström

Har på något konstigt sätt lyckats få oordning och har inte tillgång till arkiven. Johan Petter Mollstedt f 1800-09-11 gift med Anna Kristina Andersdotter f 1818-03-30 fick 13 barn (Maria till Vilhelmina). På något sätt har jag fått in Carl-Johan Sahlkvist f 1832-03-27 som ny man till henne. Detta innebär att de nya barnen Sahlkvist är födda innan de sista barnen Mollstedt. Kan någon hjälpa mig reda ut detta och vem är denne Carl-Johan Sahlkvist?
//Eric

2007-09-12, 18:25
Svar #6

Klas Mollstedt Anderson

Som svar på din fråga har jag inte fått någon respons... Mycket riktigt hör jag till Karlstad-Mollstedtarna, och har just i samband med mitt bröllop tagit min mors namn som ogift...dvs Molltedt.
Hör gärna av dig ?m du finner någon info!
Mvh
Klas Mollstedt (Anderson)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna