ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bergen, Candice (f. 1946)  (läst 1153 gånger)

2002-08-28, 11:36
läst 1153 gånger

Utloggad Anna Martinsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 615
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 23:25
    • Visa profil
skulle vilja skriva till Candice Bergen. Var kan man få tag på adressen? Vanlig adress eller e-mail går bra.
May the Force be with you.

2002-08-30, 22:04
Svar #1

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3750
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 00:52
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Jag antar att du kan skriva via hennes agent:
 
Candice Bergen
c/o PMK
955 S. Carillo Drive #200
Los Angeles, CA 90048
USA
 
Detta hade ju inte så mycket med släktforskning att göra, men jag kan lägga till att hennes far
var svenskamerikan, och namnet var ursprungligen det trevliga Berggren.
Fast i det fallet var det tyvärr en släkt från Skåne...
 
Hennes antavla finns f ö i boken 24 Famous Swedish Americans And Their Ancestors.
Ulf Berggren

2002-08-31, 01:26
Svar #2

Ulf Ståhlberg

Men, Ulf Berggren, med det så ursprungligen trevliga efternamnet Berggren. Vad har du emot personer härstammande från Skåne? Inte kan väl Candice Bergen rå för sina skånska anor?
 
Var god utveckla dina tankegångar!
 
Med vänlig hälsning
Ulf Ståhlberg
 
PS Jag har inga skånska anor - jag är värmlänning in absurdum, även om jag lever i Östgötsk exil. DS

2002-08-31, 07:57
Svar #3

anna

Ulf Ståhlberg,
Jag tror om du VILL tolka inlägget rätt så menade Ulf Berggren, med största sannolikhet, att tyvärr var han inte släkt med Candice Berggren, utan det råkade vara en skånsk familj som hade äran att vara släkt med denna dam.

2002-08-31, 14:29
Svar #4

patrik

Ulf Ståhlberg, Det brukar vara en fördel om man funderar igenom vad andra har skrivit, innan man skickar iväg ett sådant här mindre påhopp, som dessutom bygger på en total feltolkning av Berggrens inlägg. Du menade ju inget illa, men om du tänker rent logiskt nästa gång: Varför skulle Ulf Berggren passa på att kritisera Skåne i samma veva, som han försöker hjälpa en tjej med adressen till Candice Bergen (som tydligen har skånska rötter!)?

2002-08-31, 16:38
Svar #5

Ulf Ståhlberg

Anna, Patrik, Ulf Berggren o. alla ni andra!
 
Att skämta i seriösa sammanhang är livsfarligt - det har visat sig ännu en gång. Mitt lilla inpass ang. Ulf Berggrens inlägg var menat som en kommentar till ordet tyvärr. Givetvis förstår jag precis vad du, Ulf Berggren, avsåg med dina hjälpsamma rader till Anna. Jag inbillar mig inte för en sekund att du har några fobier mot Skåne! Eftersom det gäller att formulera sig kort i Anbytarforum kan just detta ställa till med missförstånd.
 
Ursäkta mitt skämtlynne - jag lovar att jag ska hålla det i schack i fortsättningen!
 
MVH
Ulf

2002-08-31, 17:16
Svar #6

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

När det ändå förekommer lite inlägg utanför ämnet vill jag passa på och påminna om att vi skall skriva för- och efternamn som avsändare i rutan för användarnamn vid inlägg i Anbytarforum..

2002-08-31, 18:27
Svar #7

patrik

Hej igen!
 
Okej, det var avsett som ett skämt! Då tar jag gladeligen tillbaka det jag skrev ovan. Fortsätt gärna att skämta Ulf, men hädanefter får du gärna avsluta dina skämt med ett :-)
 
Då vet vi, dvs jag och andra som du inte känner, att du skojar.
 
Anledningen överhuvudtaget till att jag kommenterade ditt första inlägg var att det varit mycket feltolkningar här på forumet på sistone, speciellt under rubriken Ordet är fritt. Visst det kan vara kul att läsa ibland. Speciellt för den som inte är inblandad i själva diskussionen. Men, för den som är inblandad, och ständigt blir missförstådd och får åsikter (man inte har) stämplade i pannan, är det nog mindre kul...
 
Hälsningar Patrik
 
PS. Sista inlägget jag gör där jag bara använder förnamn! DS.

2002-08-31, 20:32
Svar #8

Rune Edström (Rune)

Hej
Förunderligt. Måste vi börja meddela att vi skojar nån gång. Och kanske nån gång emellanåt INTE är djupt gravallvarliga.
mvh
rune

2002-09-05, 10:45
Svar #9

Utloggad Anna Martinsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 615
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 23:25
    • Visa profil
Hej ulf Berggren och alla andra.
Jag tog inte illa upp av anmärkningen eftersom jag är från Skåne och dessutom är släkt på tre håll med Candice Bergen.
 
med vänliga släktforskarhälsningar  
anna
May the Force be with you.

2002-09-05, 10:47
Svar #10

Utloggad Anna Martinsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 615
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 23:25
    • Visa profil
vill också tillägga att signaturen anna inte är jag för jag skriver både för- och efternamn
May the Force be with you.

2003-05-05, 15:18
Svar #11

Utloggad Anna Martinsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 615
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 23:25
    • Visa profil
Hej
ville bara berätta att jag fått kort på Candice plus autograf. Tack för hjälpen
mvh anna
May the Force be with you.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna