ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olof Nilsson-Wiström, f 20. juni 1763, Vifors, Hamrånge  (läst 573 gånger)

2003-05-02, 11:03
läst 573 gånger

Randi Fjellbu

Gift med Greta Olsdotter f. 1 aug 1767 i Hille. Han dog 5. maj 1835 på Arnön, Rogsta och hon 15. dec 1839 på samma ställe.
Deras äldste dotter Brita Wiström är mitt ankare til detta trädet.
 
Vet någon här inne något om vart jag letar efter Olof och Gretas föräldrar och syskon??? Jag önskar mej mycket......

2004-02-21, 16:17
Svar #1

Utloggad Christina Wahlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2013-04-20, 20:49
    • Visa profil
    • www.kickis.com
Hej!
 
Såg inte dettta inlägg förrän nu, nästan ett år senare. Jag har i min forskning på min sambos sida också Olof Nilsson Wisström och Greta Olofsdotters dottern Brita som hans ana.  
Jag har däremot inte henne som den äldsta dottern utan en dotter Helena är född 1781-08-13. Jag har även noterat att familjen bodde och arbetade på Viforsens bruk i Hamrånge innan de flyttade till Rogsta och Arnö. Jag har även Olof Nilsson Wisström född 20 juni 1768 och inte 1763. Har jag fel notering där kanhända? Olof och Greta har även  8 stycken barn till födda efter Brita i Rogsta.
 
MVH  Christina Wahlström

2005-10-20, 18:50
Svar #2

Randi Fjellbu

Finns det ett annat majlkto jag kan skickamina uppgifter till??? Alt kommer i retur.
 
Kram

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna