ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rydberg Frits Konrad skomakare Mackmyra  (läst 783 gånger)

2000-05-20, 10:21
läst 783 gånger

May-Britt Grön Rydberg

Vill gärna veta allt om Frits Konrad född 1860-talet,skomakare i Mackmyra hans fru Ester deras barn Frits f.1893, Axel f.1895, Elsa f.1897 Valborg f.årtal?
Släkten Rydberg härstammar från Närke men delar av den avflyttade till Gävletrakten under mitten av 1800 talet.  
MVH
May-Britt Grön Rydberg

2000-05-24, 22:15
Svar #1

May-Britt Grön Rydberg

Vill gärna veta allt om Frits Konrad född 1860-talet,skomakare i Mackmyra eller Överhärde hans fru Ester deras barn Frits f.1893, Axel f.1895, Elsa f.1897 Valborg f.årtal?  
Släkten Rydberg härstammar från Närke men delar av den avflyttade till Gävletrakten under mitten av 1800 talet.  
MVH  
May-Britt Grön Rydberg

2001-02-24, 14:28
Svar #2

Utloggad Gunnel Lindvall

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 56
  • Senast inloggad: 2009-06-26, 23:13
    • Visa profil
Hej. min moster var gift med Axel Rydberg och deras barn, Gösta och Gunnar. Gunnar bor fortfarande i Hille, Gävle. Barn till Gösta finns också, Ulf och Bo. Bo finns i Gävle. Fritz kände jag också, hans son Lennart är död, men barnbarn finns kvar. Elsa Rydberg, gift Westerlund, var bosatt i Karlstad. Hennes dotter Elly finns i Karlstad och heter Johnsson. Valborg hade också en dotter, Siv, som bor i Sala tror jag. Vill du veta mera om dessa kan du kontakta mej. jag bor i Karlstad sedan 1937.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna