ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bikupan manufaktur  (läst 504 gånger)

2011-02-17, 16:19
läst 504 gånger

Utloggad Inga-Lill Fjällström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 500
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 01:42
    • Visa profil
    • www.ingalills-anor.se
Hej!
Enligt min mamma så fanns det en manufaktur som hette Bikupan, som låg på Kungsgatan 45 i Göteborg. Det var min mammas första arbete och hon var anställd där från ca 1939-1946. Hon började som springflicka och fick sedan arbeta i syateljén på andra våningen. Dom sålde bl.a. damunderkläder och i syateljén syddes det lite av varje. Mamma sydde bl.a. altardukar till Christine kyrka. Är det någon som har hört talas om Bikupan? Kan jag hitta mer info om detta eller bilder tro? Det roliga är att något av denna information visste jag sedan tidigare, men nu när mamma är dement så har hon berättat mer.
 
Mvh Inga-Lill

2011-02-18, 08:55
Svar #1

Utloggad Inga-Lill Fjällström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 500
  • Senast inloggad: 2024-02-17, 01:42
    • Visa profil
    • www.ingalills-anor.se
Är det ingen som har hört talas om denna manufaktur? Var kan jag hitta mer information tro? Enligt mamma så var det en dam från Stockholm som ägde butiken och en fröken Johansson som var chef för ateljén. Kan Göteborgs landsarkiv eller Regionsarkivet ha mer information?
 
Mvh Inga-Lill

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna