ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Efterlysning, Foto på Erik Emil Svensson f. 19/10-1871 i Jönköping  (läst 569 gånger)

2005-05-05, 15:18
läst 569 gånger

Utloggad Pia Lindgren (fd Gudbrand)

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 487
  • Senast inloggad: 2020-08-03, 18:44
    • Visa profil
Det här är en anfader på mig som jag väldigt gärna skulle vilja ha ett kort på. Min forskarsamling av denna person består av nio helsidor men inget kort. Han var gift två(tre ) gånger och hade ett antal barn i Jönköping men även i Värmland. Han var Luffare och arbetade sig fram eller inte då han fick understöd ibland. Han förflyttade sig mellan Jönköpings stad med omnejd, Uricehamn, Eksjö, Björkö, Göteborg, Degerfors, Karlstad, Säffle, Kristinehamn mm. Enligt en journal som jag har hittat var hans utseende följande: Blåögd, ljusbrunt hår, rak näsa, ovalt ansikte, 180 lång emaljöga. Enligt hans dödsjournal från Marieberg i Kristinehamn uppges att han ha vådaskjutit sig själv i ögat när han var barn. Då denna man har rört sig i dessa krokar från 1904 till sin död 1931 borde någon ha ett kort på honom.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna