ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Törnqvist och Lago i Gränna och Ölmstad  (läst 902 gånger)

2005-03-08, 20:41
läst 902 gånger

Utloggad Björn Bergqvist

  • Släktforskare
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 326
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 20:06
  • Allt (nästan) inom släktforskning är av intresse.
    • Visa profil
Hej
 
Jag söker fotografier på medlemmar av släkten Lago-Törnqvist i trakterna kring Gränna och Ölmstad. De medlemmar jag främst är intresserad av att ha fotografier på är makarna Anders Lago (född 1798 i Bottnaryd (F)) och Beata Berggren (född 1798 i Beseryd, Asby (E)). De var verksamma i Gränna. Även fotografier sonen av Anders Johan Törnqvist (född 1833) och hans maka Johanna Zakrisdotter (född 1833) samt deras son med maka Adolf Törnqvist (född 1856) och Matilda Svan (född 1857). Alla herrarna av släkten var verksamma som soldater och skräddare i kombination. Även familjefotografier och kusinfoton etc. är av intresse. Adolf och Matilda var min mormors morföräldrar.
 
Med vänliga hälsningar
Björn Bergqvist

2005-03-08, 20:44
Svar #1

Utloggad Björn Bergqvist

  • Släktforskare
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 326
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 20:06
  • Allt (nästan) inom släktforskning är av intresse.
    • Visa profil
Hej igen
 
Skriv så tydliga anvisningar om vem eller vilka bilden föreställer. Ta med både förnamn och efternamn samt födelsedatum.
 
Med vänliga hälsningar
Björn Bergqvist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna