ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johansson Johan Emil född 1877 03 23  (läst 479 gånger)

2003-02-27, 15:25
läst 479 gånger

Kristin Davidsson

Jag håller på att släktforska i min mormors släkt, jag har fått fatt i de flesta dock inte hennes farbror Johan Emil Johansson född 1877 03 23 i Rumskulla sn, Kalmar län. Vad jag vet är att han var skriven i Göteborgs domkyrkeförsamling 1898 då han mönstrade. Han ska sedan ha bott i Göteborg arbetat som skomakare och haft en skoaffär. Han har ev antagit ett annat efternamn.  
 
Tack på förhand,  
Kristin

2003-02-27, 16:34
Svar #1

Utloggad Bo Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3221
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 09:59
    • Visa profil
1903 finns det i Domkyrkoförsamlingen en skomakare Em. Johansson i trettonde roten nr 182, adress Karl Gustavsgatan 53 (bostad)/Hantverkaregatan 6 (verkstad). Kan det vara han?
Göteborgs Adress- och Industrikalender 1904

2003-02-28, 09:38
Svar #2

Kristin Davidsson

Det kan det mycket väl vara han, det enda jag vet om honom är det jag har skrivit om honom i mitt första inlägg. jag får forska vidare. Tack för uppgifterna;
Kristin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna