ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kafé Fram i Karlshamn  (läst 2176 gånger)

2002-03-06, 09:02
läst 2176 gånger

Utloggad Georg Dreifaldt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 80
  • Senast inloggad: 2014-02-16, 19:47
    • Visa profil
    • www.dreifaldt.com
Hej
 
Som bostatt i Stockholm har jag lite svårt att kolla följande: Min mff och mfm Ola och Johanna Håkansson lär ha drivit ett kafé (konditori) i Karlshamn under 20-30-talen vid namn Fram e.l.  
 
Kommer någon med anknytning till Karlshamn ihåg detta kafé? Kanske finns det foton någonstans? Ola och Johanna dog i slutet av 30-talet. All info uppskattas!
 
 
Vänliga hälsningar
Georg Dreifaldt

2009-11-17, 22:43
Svar #1

Utloggad Bengt Lindvall

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2009-11-19, 18:44
    • Visa profil
    • www.lindvallservices.com
Hej Agneta.
 
Kafé Fram låg vid torget, mellan Ragnar Lagerblads Boktryckeri och taxikontoret. Jag har t.o.m. gammal 9 millimeters amatörfilm tagen av min far när han promenerade runt i Karlshamn vid den tiden.
 
Det stängdes ca 1935, samma år som mina föräldrar gifte sig och köpte massvis med saker till sitt nya hem. Jag har fortfarande kvar en enda osthyvel. Glasen och besticken gav jag bort när jag flyttade från hus till lägenhet 2006.
 
Bengt Lindvall

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna